Erikoisakselitiiviste L2M - FPM (Viton)

Rakenne

1. Ulompi teräsrengas, materiaali Fe-P03. Pinnanviimeistely ja ulkohalkaisija ovat DIN standardin mukaiset.

2. Sisempi tukirengas, materiaali Fe 37 terästä. Tukirengas varmistaa tiivisteen onnistuneen asennuksen.

3. Ruostumaton jousiputki, materiaali BSI 301 S01 on suunniteltu varmistamaan jousen paikallaan pysymisen asennuksen aikana ja sallimaan jousen poistamisen huoltotoimenpiteiden yhteydessä, mikäli tarpeellista.

4. Kierrejousi, materiaali AISI 316 antaa säädellyn kuormituksen tiivistehuulelle ja auttaa tiiviste-elementtiä seuraamaan akselin heittoa.

5. Fluorikuminen tiiviste-elementti on vulkanoitu kiinni uloimpaan renkaaseen (1).

Käyttöolosuhteet

Paine:         ≤0,5 bar

Lämpötila:    -20°C....+220°C

Nopeus:       ≤30m/s    

 Akselin toleranssit:                        

101 - 150mm   ± 0,10          

151 - 250mm  ± 0,13            

> 250mm         ± 0,25                                                                          

Pesän toleranssit:

≤76 mm ± 0,025

77 - 150 mm ± 0,040

151 - 255 mm ± 0,050

256 -510 mm +0,05/-0,10

511 -1015 mm +0,05/-0,15

> 1015 mm       +0,05/-0,25

 Jousen lyhennys tiivisteen pyöriessä:

- nopeus < 5 m/s:            normaalijousi

- nopeus 5 - 10 m/s         kierrejousta lyhennettävä 5 - 10%

- nopeus > 10 m/s          tiivisteen tulee olla staattinen osa

 Akselipinnan viimeistely:

Pinnan sileys:                    Ra 0,2 - 0,4 µm

Kantava pinta:                   > 60 % pistohiottu

Kovuus:                             58 - 62 HRC karkaistu tai metallipinnoite (esim. kromikarbidi)

Keraamiset pinnoitteet (esim. kromioksidi nopeus < 10 m/s)

Tuotteet, € alv0%