M3 V-Sats

Driftsförhållanden

Tryck:           ≤ 500 bar

Temperatur: -40°C...+100°C

Hastighet:    ≤0,5 m/s

Medie:          Mineraloljebaserade hydraulvätskor, vattenoljeemulsioner

Spalten >e< väljs enligt driftsförhållandena med hjälp av nomogrammen.

Material

7-delad tätning

1 – Bottenring av hårt vävarmerat NBR-gummi

2 - V-ringar, tre st. av vävarmerat NBR-gummi (ø≥ 80 mm endast en V-ring av gummi)

3 - V-ringar, två st. av NBR-gummi ø≥ 140 mm alla fem V-ringar vävarmerade)

4 - Toppring av vävarmerat gummi eller plast

Montering

Montering i öppet spår. Tätningens nominella mått är samma som spårmåttet.

Tätningsspåret kan göras justerbart med hjälp av shims. För detta krävs ett justeringsutrymme på minst 5 % av spårets längd L.

Shimsen avlägsnas i takt med att tätningen slits. Fjäderringar kan monteras i tätningsspåret, och med hjälp av dem kan man justera tätningens förspänning.

Används i regel bara med större tätningar.

Fördelar

- Tål chocktryck bra på grund av tätningens konstruktion

- Tål orenheter i hydraulvätskan och skråmor i motytan bättre än tätningar med en tätningsläpp

- Bra tätning tack vare flera tätningsläppar och en lång kontaktyta

- Tätningen kan delas för att underlätta monteringen

Produkter, € MOMS 0%